ORGANIZÁCIA ČASU
alebo po slovensky "TIME MANAGEMENT"
Prídete z práce unavení, nič sa vám nechce, len tak sedíte na gauči a rozmýšľate... kedy to tí ľudia stíhajú? Odpoveďou je dobrá organizácia.
Organizácia dňa, práce, voľného času je základom úspechu. Ak si čas nezorganizujete, zabudnite na to, že to všetko stihnete.
Čo je najdôležitejšie pri organizácii?
Jedným z kľúčových bodov je založiť si diár. Ak ste stará škola, tak si založte klasický diár, kde je 365 dní v roku rozpísaných na niekoľkých stranách. Ak naopak idete s dobou, tak je nespočetne veľa možností, či už na pc alebo na mobile, kde môžete využívať online kalendár, plánovač, organizér, diár.
Ja osobne patrím do starej školy a každý rok mám už od novembra nachystaný diár na ďalší rok. Musí byť praktický, jednoduchý, prehľadný, ľahký a hlavne mi musí padnúť do oka. Už tretí rok si dávam vyrábať diár na mieru. Nechávam si tam vygravírovať logo firmy a moje meno, keďže v diári sa nachádzajú nielen aktivity spojené s prácou, ale aj s mojim voľným časom.
Každý týždeň mám presne rozplánovaný. V piatok si sadnem a zapíšem si všetky aktivity, ktoré ma ďalší týždeň čakajú, píšem si tam naozaj všetko, kedy mám komu zavolať, odpovedať na správy, napísať mail, zaplatiť účty.
Čo nie je v diári neexistuje. Rada robím veci rýchlo a efektívne. Moja zlá vlastnosť je, že som strašne netrpezlivá. Neznášam, keď niekto niekde mešká, keď nie je práca odovzdaná na čas, keď niečo proste nefunguje. Snažím sa s tým bojovať, ale poviem vám, ide to ťažko. Možno aj preto som taký milovník organizácie času, vždy si ku každému stretnutiu pripočítam 15 minút, aby som mala rezervu. Keď mi niekto zavolá, že sa mení nejaký plán, hneď beriem gumovacie pero (vďaka tomu, kto mal takýto neskutočný nápad!) a prepisujem, posúvam, volám, vybavujem.
Čo sa týka online diárov... pre mňa je to vec, ktorá funguje dva dni, všetko si tam nahodím, naplánujem a po troch dňoch zistím, že som si tam nič neprepísala a uvedomím si, že všetko je opäť u mňa na papieri.
Pamätajte si, ak niečo odo mňa naozaj chcete, hneď mi povedzte, zapíš si to do diára, lebo čo nie je v diári, akoby sa ani nestalo, prípadne sa ani nestane.
Ale otázka znie, ako si zorganizovať čas, aby som sa stíhal učiť cudzí jazyk? Jednoducho, vyčleňte si hodinku/dve do týždňa, kedy sa mu budete venovať na 100% (hodina s lektorkou, skupinová výučba, online konverzácia,...) a popri tom sa snažte ten jazyk vložiť do bežných činností. Ja napríklad milujem si pri upratovaní dať slúchadlá do uší a púšťať si cudzojazyčné pesničky, pustiť si nejaký podcast, audioknihu alebo obľúbenú youtuberku. Nemusí to byť len pri upratovaní, robte to cestou z/do práce, keď máte prestávku v práci, keď večer zaspávate, jednoducho využite prázdne miesta vášho času a hneď toho stihnete viac.
Na konci týždňa si zhodnoťte úspešnosť, čo ste stihli/nestihli a do ďalšieho týždňa si budete vedieť naplánovať veci ešte efektívnejšie! Veď ako hovoril samotný nemecko-americký fyzik a zakladateľ teórie relativity Albert Einstein „Život je príliš krátky a čas, ktorý stratíme zívaním sa nám nikdy nevráti.“ Preto nestrácajte čas, nezívajte, zorganizujte si čas a žite naplno. Prajem vám úspešný štart do nového týždňa!